یزدفردا:تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۴ --موتورسیکلت توربوی سوزوکی یک قدم به تولید نزدیکتر شد
کمپانی سوزوکی از کانسپت موتورسیکلت Recursion رونمایی کرد و مدعی شد که قرار است این موتورسیکلت را با انجینی مجهز به توربو شارژر به مرحله تولید برساند؛ رؤیایی که به نظر میرسد در این ماه یک قدم به واقعیت نزدیکتر شده باشد.
نمایشگاه سال ۲۰۱۳ شهر توکیو اولین جایی بود که کمپانی سوزوکی از کانسپت Recursion رونمایی کرد. این موتورسیکلت از یک انجین دوسیلندر موازی به حجم ۵۸۸ سیسی و مجهز به توربو شارژر بهره میبرد، انجینی که قدرتی معادل با ۱۰۰ اسب بخار در ۸.۰۰۰ دور در دقیقه و حداکثر گشتاور ۱۰۰.۳ نیوتن متر در ۴.۵۰۰ دور در دقیقه را برای Recursion فراهم میآورد.
احتمالاً کسانی که تا حدودی با موتورسیکلتهای سوپر اسپرت کمپانی سوزوکی آشنایی دارند با شنیدن این مشخصات به یاد مدل GSX-R600 خواهند افتاد. موتورسیکلتی که از یک انجین به حجم ۶۰۰ سیسی و با قدرتی معادل با ۱۰۳ اسب بخار در ۱۳.۵۵۰ دور در دقیقه و همچنین حداکثر گشتاور ۵۹.۱ نیوتن متر در ۱۱.۱۴۰ دور در دقیقه، بهره میبرد؛ اما نکته که نباید فراموش کنید این است که این قدرت و نیروی گشتاور تاکنون بر روی موتورسیکلتی وجود داشته است که دو تا سه برابر سنگینتر و تنومندتر از یک موتورسیکلت با وزن متوسط همانند Recursion است.
کمپانی سوزوکی در ماه مارس امسال (۲۰۱۵ میلادی) ویژگیهای منحصربهفردی ازجمله طراحی انجین و تعبیه ورودیهای هوای انجین در قسمت چراغ جلو را ثبت اختراع کرد. یکی از سایتهای خبری در این مورد نوشت:
“بیشترین تمرکز طراحان در ثبت طرحهای اولیه بر روی ایجاد یک ورودی هوای حفره مانند در قسمت چراغ جلو و بهمنظور تثبیت موقعیت توربو شارژر در عین کاستن از وزن نهایی موتورسیکلت و درنتیجه مرکز ثقل پایینتر بوده است. توربو دقیقاً در زیر رادیاتور و پشت چرخ جلو قرار گرفته و با یک پوشش مناسب محافظت میشود. محفظه هوا نیز زیر انجین طراحی شده است تا با حذف کردن لولههای مورد نیاز انتقال هوا، کیفیت بیشتر و وزن کمتری را ایجاد کند که این مورد هم به پایینتر آوردن مرکز ثقل کمک میکند.”
منبع:پدال
تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۴
خودرویی که خاطره اش برای ما شیرین است
- نویسنده : یزد فردا
- منبع خبر : خبرگزاری فردا
جمعه 22,نوامبر,2024